ARTICOLE - MICA PRESĂ

VACANTA - BUCURIA COPIILOR

PROF. DRĂGHICI ALINA

Vacanță! Ce frumos sună! Parcă ieri pășeam stingheri, după doi ani chinuitori de online, atât cadrele didactice, cât și elevii, în clase în noul an școlar, 2021-2022. Ne părea un drum greu de parcurs. Dar...cu suișuri, cu coborâșuri, l-am parcurs și am urcat în trenul vacanței mari. La sfârșit de an școlar am realizat și bilanțul rezultatelor. Nouă elevi minunați au reușit, și anul acesta, să aibă media generală 10:

Clasa a VI-a - Școala Bordeni

CONSTANTINESCU LAURA

RUSU MARA

NEACSU STEFANIA

CLASA a VII-a - Școala Bordeni

SERBU PAULA ADRIANA

DRAGOMIR ALEXANDRU

SERGHIE BIANCA

CLASA a VIII-a - Școala Bordeni

VINTILA MARIANA

PLOPEANU MARIA ALEXANDRA

STOIAN BEATRICE

De asemenea trebuie felicitați șefii de promoție ai Școlilor Scorțeni și Bordeni:

· BĂNICĂ MARIO - Școala Scorțeni

· PLOPEANU MARIA ALEXANDRA - Școala Bordeni

Alături de cei nouă elevi au fost premiați și elevii claselor primare și gimnaziale pentru rezultatele bune și foarte bune obținute la învățătură și disciplină.

Mulțumim Primăriei și Consiliului Local pentru că ne-au sprijinit în procurarea de cărți pentru premii.

Olimpiadele și concursurile școlare:

În aceast an școlar, elevii au avut șansa de a participa, din nou, la olimpiadele școlare. Curajul, devotamentul și plăcerea lor de a reuși le-au fost încununate cu rezultate deosebite la olimpiadele de limba română, limba franceză, biologie -faza județeană, și la concursuri naționale - istorie.

Limba română - Universul cunoașterii prin lectură ( faza județeană)

Premiul I: STOIAN BEATRICE - clasa a VIII-a, Școala Gimnazială, Sat Bordeni, Comuna Scorțeni; prof. îndrumător MIHU MĂDĂLINA CRINELA

IUNIE 2022

PREDAREA LIMBII ROMÂNE CU AJUTORUL CALCULATORULUI

"Într-o şcoală niciodată nu se ştie cine dă şi cine primeşte" - Constantin Noica

În multe tratate de specialitate s-a arătat deseori cât de important este ca şi profesorul să înveţe pe tot parcursul vieţii. John Dewey, în cartea sa "Democraţie şi educaţie" susţinea că societatea nu există doar prin transmitere şi prin comunicare, ci ea există, în special, în procesul transmiterii şi în cel al comunicării. Elevii sunt inspiraţi de abilităţile profesorilor lor ca arhitecţi ai propriilor lor înţelegeri, ca autoevaluatori şi autodidacţi.

Didactica limbii române oderă o multitudine de metode, mijloace, procedee şi strategii educative care, aplicate cu succes pot aduce satisfacţii şi rezultate participanţilor la actul educativ.

În procesul educativ, la Limba şi literatura română pot fi utilizate cu succes toate metodele, procedeele şi strategiile didactice tradiţionale. Studiul gramaticii limbii române şi a literaturii presupune cumularea mai multor tehnici şi abordări. Instruirea asistată de calculator, văzută ca o metodă didactică de ultimă oră, îşi are originea în instruire programată.

Instruirea programată este o strategie care constituie o aplicare a principiilor ciberneticii la procesul de învăţământ. ( I.Nicula)

Experienţa de până acum a arătat că folosirea instrumentelor TIC la lecţii este apreciată de toţi elevii. Utilizarea lor face lecţia mai uşoară şi mai atractivă, dă orelor de curs un status înalt, în special cînd introducem elemente de interactivitate, web sau videoconferinţe. Elevii şi profesorii lor devin mîndri de activităţile desfăşurate, de materialele pregătite, creşte motivaţia şi cu toţii devin implicaţi cu adevărat în ceea ce fac.

De obicei, noi definim profesorul de limba și literatura română ca fiind un sprijin real, moral, pregătit să înţeleagă şi să identifice toate nevoile elevilor săi, pe de o parte, iar pe de altă parte, gata să împărtăşească cu ei călătoria de la cunoscut către necunoscut, de la material către spiritual . Profesorul de limba și literatura română contemporan pregăteşte hărţile, imaginile sub formă de albume, prezentările, afişele, scheme, etc. mult mai uşor cu ajutorul calculatorului şi al noilor tehnologii, pentru a facilita înţelegerea învăţăturilor sau conţinuturilor şi competenţelor pe care trebuie să le dobandească elevul la finalul lecţiei.

Avantajele acestui fel de instruire constau în faptul că, prin organizarea procesului de predare - învăţare, principiile didactice (al sistematizării şi continuităţii, al însuşirii conştiente şi active, al accesibilităţii şi însuşirii temeinice a cunoştinţelor) acţionează concomitent şi în fiecare moment al activităţii elevului cu programa stimuland formarea şi dezvoltarea capacităţilor intelectuale, precum şi munca independentă. Se reduce mult timpul necesar însuşirii cunoştinţelor şi al celui de transmitere a informaţiilor profesor-elev sau manual-elev.

TIC ne ajută pe noi, profesorii de limba și literatura română : să descoperim noi metode interactive potrivite pentru lecţii, să eliminăm eventualele dificultăţi pe care le-am întâmpina în predarea conţinuturilor, să aflăm cât mai multe detalii despre conţinuturile predate, să facem evaluări complete şi subiective, să ţinem legătura permanent cu elevii, părinţii acestora, cu alţi colegi, să dezvoltăm proiecte complexe legate de realitatea cotidiană.

Pe de altă parte, calculatorul oferă posibilităţi reale de individualizare a instruirii. El se poate transforma cu ajutorul profesorului dintr-un mijloc de transmitere a informaţiei, într-un instrument ce oferă programe de învăţare adaptate conduitei şi cunoştinţelor elevului.

Integrarea instrumentelor TIC în procesul de predare-învăţare-evaluare atrage după sine şi găsirea răspunsurilor la următoarea serie de întrebări:

Cum pot utiliza instrumentele TIC pentru a sprijini predarea şi învăţarea elevilor la disciplina Limba și literatura română ?

Care sunt instrumentele TIC cu ajutorul cărora pot realiza evaluarea la Limba și literatura română?

Cum învăţăm elevii să se informeze pe Web astfel încît să obţină învăţături corecte?

În ce scop salvăm informaţia de pe Web?

Produsele multimedia ale învăţării elevilor pot fi rezultatul acestor căutări/ descoperiri?

Ce tip de materiale ar îmbunătăţi învăţarea în cazul elevilor mei?

Cum pot fi utilizate la clasă instrumentele de comunicare prin Internet? În ce scop?

Există reguli de comportament pe Internet? De ce trebuie să respectăm aceste reguli? Care este legătura respectării acestor reguli cu disciplina Limba și literatura română?

Ce aduce nou învăţarea pe Web (wiki, blog) pentru mine ca profesor de Limba și literatura română şi pentru elevii mei?

Dintre instrumentele TIC utilizate frecvent la clasă de către profesori şi elevi amintim:

- Prezentările: materiale descriptive, îmbogăţite cu materiale video şi/sau audio, diagrame, legături (de obicei link-uri) către alte surse. Microsoft PowerPoint este aplicaţia prin care se pot realiza prezentări de succes. Câteva sugestii:

Pune pe slide numai informaţiile importante (titluri, cuvinte cheie);

Respectă regula 6/6 (6 rânduri a câte 6 cuvinte pe rând); excepţie fac definiţiile;

Foloseşte un fundal deschis la culoare şi aceleaşi format al textului;

Marchează cuvintele cheie (bold, italic, color);

Foloseşte materiale video şi audio, tabele, grafice;

Nu citiţi ideile de pe slide-uri, ci prezentaţi-le deschis;

Dacă doriţi ca la un moment dat elevii să fie atenţi către vorbitor, folosiţi un slide gol;

Folosiţi notele de subsol pentru a marca sursele expuse în prezentare;

Evaluează durata prezentării.

Altă variantă este prezi (https://prezi.com/ ): aplicaţie utilizată pentru prezentări unde întîlnim panoramare (zoom), itinerare, legături, imagini, videoclipuri, texte, fişiere pdf, desene etc., este mai atractivă decît Power Point, se poate salva, trimite prin mail şi este gratuit (open source).

Introducerea TIC în cadrul orelor de Limba și literatura română necesită o atenţie deosebită întrucât, ca orice instrument foarte puternic, poate dăuna la fel de mult pe cât poate face bine sau poate eficientiza ora. O pedagogie sau metodică prost înţeleasă poate avea efecte nocive asupra întregii materii parcurse, de aceea profesorii de limba și literatura română poartă o responsabilitate enormă de a se asigura că introducerea TIC în clasă este bine gestionată şi că beneficiile potenţiale sunt realizate, în timp ce pericolele sunt minimizate sau chiar eliminate.

PROFESOR,

DRĂGHICI ELENA ALINA

BIBLIOGRAFIE

1.https://www.elearning.ro/valoarea-noilor-tehnologii-n-procesul-instructiv-educativ, accesat la data de 5 noiembrie 2011.

2. Editura POLIROM, Iaşi, 2007, p. 14-15.

3. În Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în procesul didactic. Ghid metodologic. Gimnaziu şi liceu, coord. Mihaela Singer, MEC, CNC, 2002,

4. Nicola,Ioan Tratat de pedagogie şcolară, EDP 1996 

1 OCTOMBRIE 2021

SIGUR LA ȘCOALĂ

PROF. DRĂGHICI ALINA

Proiect "Sigur la şcoală"

Elevii Școlii Gimnaziale Scorțeni se pot bucura acum de 3 table interactive, 2 videoproiectoare și de materiale igienico sanitare, precum dezinfectant și măști de protecție. Acestea au fost achiziționate în cadrul proiectului Sigur la școală, finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland Romania și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

Aceste dotări, în valoare de 11.950 lei, au un rol deosebit de important, mai ales în contextul noilor măsuri privind igiena și distințarea fizică în cadrul unităților de învățământ.

Aparatura achiziționată vine atât în beneficiul elevilor, cât și al cadrelor didactice, facilitând desfășurarea procesului educațional în condiții de siguranță.

Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociaţia Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educaţie, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanţare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/ de inițiativ

4 DECEMBRIE 2020

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți